Webshopen är under uppdatering och tillfälligt stängd.

Köp- och leveransvillkor         

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Inga andra avgifter förutom eventuell frakt tillkommer på beställningen.

 
Betalningsalternativ
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Läs mer på payson.se


Frakt
Enhetsfrakt 49kr för alla beställningar under 500kr

Fri frakt vid beställning över 500kr

Leveranssätt
Vi levererar med Posten och tar tillsvidare endast emot beställningar inom Sverige.

Transportskadad försändelse ska anmälas till oss så snart det upptäcks, senast 5 dagar efter mottagen leverans. OBS! Spar emballaget som bevis.

Leveranstid
Leveranstiden är cirka 3 till 5 vardagar inom Sverige med Posten. Vi tar inte ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.


 Retur/Ångerrätt/Bytsrätt
Du har 14 dagars ångerrätt om du ångrat ditt köp och vill returnera delar av eller hela beställningen eller byta till annan vara, förutsatt att du inte använt varorna och att dem returneras i originalskick och originalförpackning.

Vid retur/byte står du för transportrisken och frakten. Eventuell återbetalning eller debitering korrigeras inom 30 dagar efter att vi fått returen av Er.

Ange alltid ordernummer och namn vid retur/byte eller reklamation!


Reklamation
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till oss.

Felaktig eller trasig vara ska reklameras till oss så snart felet upptäcks. Då den felaktiga eller trasiga varan har mottagits av oss, skickar vi en ny vara och du får även ersättning för dina utlägg. Om varan utgått kan du välja att få pengarna tillbaka eller annan vara.

Ange alltid ordernummer och namn vid retur/byte eller reklamation!

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

 
 Så här returnerar du:
Fyll i medföljande returblankett och skicka den tillsammans med varan till följande adress:

Åsby Floristen

Parkgatan 4

734 35 Hallstahammar

Vid retur och byte står du för frakten, men vid reklamation får du ersättning i efterhand för fraktkostnaden. Ev. återbetalning regleras när vi mottagit och kontrollerat varan. Du kan med fördel återanvända emballaget som varan kom i, tänk bara på att ta bort/täcka över gamla adresslappar.

 
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).